درس اول کتاب زبان هفتم

اولین درس از کتاب زبان هفتم 

در سیستم آموزشی مدارس ایران، از پایه هفتم به آموزش زبان انگلیسی پرداخته می شود. دانش آموزان کلاس هفتمی برای اولین بار با زبان انگلیسی مواجه می شوند. کتاب زبان هفتم اولین کتاب است که دانش آموزان قرار است زبان انگلیسی را به کمک آن یاد بگیرند. البته اگر قبلا در موسسات آموزش زبان انگلیسی خارج از مدرسه، تجربه رفتن به کلاس زبان را نداشته باشند. متاسفانه آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزشی آموزش و پرورش ایران با ایرادات بسیاری همراه است. دانش آموزان در اکثر کشورهای دیگر به راحتی زبان انگلیسی را در طول دوران تحصیل خود و قبل از ورود به دانشگاه یاد می گیرند. در حالی که در کشور ما نه تنها دانش آموزان، بلکه دانشجویان و حتی دانشجویان رشته زبان انگلیسی نیز با مسائل و مصائب زیادی در حوزه آموزش زبان انگلیسی روبرو هستند.


لینک های دانلود ویدیوی درس اول با کیفیت ها و حجم های مختلف:

📍 کیفیت 240p
📍 کیفیت 360p
📍 کیفیت 480p
📍 کیفیت 720p
📍 کیفیت 1080p

تیم UCL تصمیم گرفت در راستای تسهیل موضوع آموزش زبان انگلیسی و کمک به دانش آموزان، دانشجویان و زبان آموزان عزیز، مجموعه آموزش هایی را به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار دهد تا کمکی هر چند ناچیز ولی متفاوت را ارئه کرده باشد.

کتاب زبان هفتم با معرفی برخی از کلمات انگلیسی پرکاربرد در زبان فارسی مانند هتل، تلفن، پلیس، و … شروع می شود؛ تا در همان ابتدا به دانش آموز بگوید که تا همین الان هم برخی کلمات زبان انگلیسی را می داند و بدون اینکه خود بداند از آنها استفاده کرده است.

 

کتاب زبان انگلیسی کلاس هفتم - Prospect 1
کتاب زبان انگلیسی کلاس هفتم – Prospect 1

 

در کتاب زبان انگلیسی پایه هفتم (کتاب زبان هفتم) که به نام پراسپکت 1 (Prospect 1) نام گذاری شده، پس از معرفی کلمات زبان انگلیسی پرکاربرد در زبان فارسی، به آموزش حروف الفبای زبان انگلیسی می پردازد و با آموزش اعداد، رنگ ها، و وسایل موجود در کلاس به پیش می رود. نکته جالب توجه در مورد این حجم از مطالب آموزشی در کتاب زبان هفتم این است که این همه مطالب آموزشی در چند صفحه به صورت مقدمه و قبل از درس اول کتاب به دانش آموزان معرفی می شود. این در حالی است که خود این مطالب در اکثر متدهای آموزشی زبان انگلیسی نیازمند یک کتاب آموزشی می باشند و نه یک معرفی کوتاه و مختصر آن هم برای کسانی که تا به حال هیچ شناختی از زبان انگلیسی ندارد. نکته جالبتر در مورد کتاب زبان هفتم این است که در خیلی از مناطق جغرافیایی ایران، دانش آموزانی که قرار است زبان انگلیسی یاد بگیرند، زبان مادریشان زبانی غیر از زبان انگلیسی است. یعنی این گروه از دانش آموزان زبان انگلیسی را از طریق زبان فارسی که زبان مادریشان نیست، یاد می گیرند و این پیچیدگی مشکل آموزش زبان انگلیسی را دو چندان می کند.  

 

صفحه 2 کتاب زبان انگلیسی کلاس هفتم - Prospect 1
صفحه 2 کتاب زبان انگلیسی کلاس هفتم – Prospect 1

 

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، در اولین صفحه کتاب زبان انگلیسی کلاس هفتم تعدادی از کلمات انگلیسی پرکاربرد در زبان فارسی وجود دارند که لیست این کلمات به همراه معانی آنها به صورت زیر می باشد:

لیست کلمات  صفحه 2 کتاب زبان هفتم با معنی

فارسی English
1 هتل Hotel
2 پست Post 
3 فوتبال Football 
4 آمبولانس Ambulance
5 ایران Iran
6 سی دی CD
7 شروع کردن Start 
8 تلفن Telephone 
9 بانک Bank
10 پلیس Police
11 حذف کردن Delete
12 اتوبوس Bus
13 تاکسی Taxi
14 توقف کردن Stop 
15 پیامک SMS
16 خوش آمدید – خوش آمد گویی Welcome
17 کلمات Words
18 بررسی کردن Check
19 بدانید – دانستن

Know

 

در صفحه بعدی کتاب زبان هفتم (صفحه 3)، از دانش آموز خواسته شده که کلماتی را که می تواند به زبان انگلیسی بنویسد در جدول مربوطه وارد کند. درست است که دانش آموز کلاس هفتم قبل از ورود به این پایه ممکن است با برخی کلمات زبان انگلیسی برخورد داشته و ممکن است حتی نوشتن برخی از آنها را هم یاد گرفته باشد، اما با هیچ دلیل و منطق علمی نمی توان از دانش آموزی که هنوز طرز نوشتن حروف الفبای زبان انگلیسی را یاد نگرفته انتظار داشت که چند کلمه را هم بتواند بنویسد. به همین دلیل است که نباید از این شیوه آموزش و این سیستم آموزشی معیوب انتظار داشت تا دانش آموز با گذراندن چند سال و خواندن چند کتاب بتواند زبان انگلیسی را به درستی یاد بگیرید و بتواند در حد رفع نیازهای خود به آن تکلم کند.

در بخش بعدی این صفحه از کتاب، حروف الفبای زبان انگلیسی معرفی شده اند که دانش آموز باید به درستی نحوه نوشتن و خواندن آن را یاد بگیرید. برای دیدن آموزش این بخش به ویدیوی آموزشی مربوطه مراجعه فرمائید. به دقت به نام، تلفظ، و نحوه نوشتن حروف الفبا در ویدیوی آموزشی مربوطه نگاه کنید. اگر لازم شد این بخش از ویدیوی آموزشی را چندین و چند بار مشاهده کنید. می توانید همزمان با آموزش نوشتن حروف الفبا، هر کدام از حروف الفبا را در دفتر مشق خود بنویسید.

صفحه 3 کتاب زبان انگلیسی کلاس هفتم - Prospect 1
صفحه 3 کتاب زبان انگلیسی کلاس هفتم – Prospect 1

 

حروف الفبای زبان انگلیسی نیز همانند حروف الفبای زبان فارسی دارای حروف بزرگ و کوچک می باشند. در زبان انگلیسی حروف الفبای بزرگ را “Capital Letters”، و حروف الفبای کوچک را “Lower case Letters” یا “Small Letters” می نامند. نکته مهمی که در مورد نوشتن حروف الفبای زبان انگلیسی وجود دارد این است که همه حروف بزرگ زبان انگلیسی در داخل سه خط دفتر مشق نوشته می شوند. به عبارتی دیگر حروف بزرگ با هر سه خط دفتر مشق تماس برقرار می کنند. حروف الفبای کوچک زبان انگلیسی هم بیشتر در دو خط دوم و سوم قرار می گیرند، هر چند برخی از آنها بر روی خط اول تا سوم و برخی دیگر نیز بر روی خط دوم تا چهارم قرار می گیرند.


لینک ویدیو در یوتیوب

کتاب زبان انگلیسی که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده، شامل دو جلد کتاب می باشد. یکی از آن دو جلد، کتابی رنگی است که همان کتاب اصلی یا به عبارتی “Student Book” می باشد. کتاب دیگر که به صورت سیاه و سفید می باشد “Work Book” نام دارد که در واقع همان “کتاب کار” یا “کتاب مشق” دانش آموزان می باشد.

دانش آموزان در کنار این دو جلد کتاب باید یک دفتر مشق زبان انگلیسی هم داشته باشند. نکته مهمی که در رابطه با دفتر مشق وجود دارد این است که زبان آموزان نو آموز از دفتر مشق 3 خط یا 4 خط برای شروع یادگیری نوشتن زبان انگلیسی استفاده کنند. به کسانی که تازه نوشتن زبان انگلیسی را یاد می گیرند موکدا توصیه می شود که به هیچ وجه از دفتر 2خط استفاده نکنند. زیرا دانش آموزان را در یادگیری نحوه نوشتن حروف الفبای زبان انگلیسی دچار مشکل و سختی خواهد کرد.

درس اول کتاب زبان هفتم
آموزش کتاب زبان انگلیسی کلاس هفتم

برای دانلود فایل PDF کتاب زبان انگلیسی کلاس هفتم کلیک کنید

About Ahmad Osmani

Ahmad Osmani
I am Ahmad Osmani, an English teacher, and translator. I have more than 15 years of experience. I have been the administrator and writer of the website since its creation. I have studied Translation Studies and English Language. I love learning and teaching different languages. My main profession is writing and translating and sometime I teach English in my free time.

Check Also

ترجمه آهنگ The Heart Wants What It Wants سلنا گومز

ترجمه آهنگ The Heart Wants What It Wants سلنا گومز

ترجمه آهنگ The Heart Wants What It Wants سلنا گومز در این پست به ترجمه …

English Proverb: Don’t put all your eggs in one basket

Don’t put all your eggs in one basket The proverb I want to discuss about …

نکات و قوانین استرس در تلفظ زبان انگلیسی (۳)

در این پست و در ادامه مطالب قبلی در مورد قوانین استرس لغات در تلفظ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

آموزش مکالمه زبـان انگلیســی